Žinios

Apsinuodijimas anglies monoksidu žiemą gresia labiau

Apsinuodijimas anglies monoksidu žiemą gresia labiau


We are searching data for your request:

Forums and discussions:
Manuals and reference books:
Data from registers:
Wait the end of the search in all databases.
Upon completion, a link will appear to access the found materials.

Pavojus dėl jūsų pačių šildytuvų, alyvos šildytuvų ir krosnių

Šiais metais nuo apsinuodijimo anglies monoksidu jau nukentėjo 72 žmonės, o apsinuodijus kvėpavimu žuvo penki žmonės. Vyresnio amžiaus pora iš Aukštutinio Pfalco mirė neseniai ir visiškai netikėtai dėl bespalvių, bekvapių ir beskonių dujų, esančių jų pačių keturiose sienose. Net jei tokie incidentai pasikartoja ir vėl, dauguma žmonių nežino apie šį pavojų. Gaisrinės tarnybos ekspertas aiškina apie „tylųjį žudiką“.

Hartmutas Ziebsas yra Vokietijos gaisrininkų asociacijos (DFV) prezidentas. Jis ir jo kolegos dažnai susiduria su apsinuodijimu anglies monoksidu. Naujai įkurtoje „Apsinuodijimo anglies monoksidu prevencija“ ekspertai, tokie kaip Ziebsas, nori paaiškinti šį gana nežinomą, bet nedažną pavojų.

Nežinomas pavojus jūsų keturiose sienose

„Anglies monoksidas sunkiai žinomas kaip pavojus sveikatai“, - pranešime spaudai apie naująją iniciatyvą rašoma Ziebsui. Daugelis žmonių net nežinotų, iš kur tiekiamos dujos ar kaip jos susidaro. Trigeriai dažnai būna daug arčiau, nei jūs manote. Pasak Ziebso, dujinių šildytuvų, tepalinių šildytuvų ar krosnelių techniniai trūkumai ar užkimšti išmetimo vamzdžiai dažnai yra pavojingi gyvybei CO apsinuodijimo priežastimi. Vien tik dėl šios priežasties būtina reguliariai prižiūrėti šildymą.

Nėra šimtaprocentinio saugumo

„Bet net jei ir buvo imtasi visų atsargumo priemonių: nėra šimtu procentų tikrumo“, - pabrėžia ekspertas. Avariniu atveju kvėpavimo takų toksiną galima patikimai nustatyti tik naudojant CO detektorių, kuris nuolat stebi CO koncentraciją kambario ore. Tokius detektorius Ziebsas rekomenduoja naudoti gyvenamosiose ir miegamuosiuose kambariuose, taip pat kambariuose, kuriuose yra degalų valdomi prietaisai, tokie kaip dujinis katilas.

Avarijos atveju pirmiausia išeikite iš namo

„Jei CO detektorius suaktyvina aliarmą arba yra įtarimas dėl apsinuodijimo anglies monoksidu, turėtumėte greitai sureaguoti ir nedelsdami išeiti iš namų“, - sakė ugniagesių gelbėtojų ekspertas. Tik tada ugniagesiai turėtų būti iškviesti pagalbos telefonu 112.

Kur slypi apsinuodijimo pavojai?

Kaip Ziebsas žino, dauguma CO apsinuodijimų vyksta šaltuoju metų laiku. Dažniausiai pasitaikantys apsinuodijimo šaltiniai yra nepakankamai prižiūrimi arba sugedę dujiniai šildytuvai, šildymo sistemos arba išmetamųjų dujų srautas užkimštame išmetimo vamzdyje ar dūmtraukyje. Be to, pavojaus priežastis yra netinkamas vidaus krosnies šildytuvų ar grotelių naudojimas uždarose patalpose. “Ir, kaip teigia Ziebsas, moderniems namams ypač gresia pavojus. Kadangi gerai izoliuotose gyvenamosiose patalpose su hermetiškais langais anglies monoksido koncentracija gali kauptis greičiau. Prie to pridedama ir krosnių bei etanolio degiklių tendencija, kelianti papildomą pavojų.

Kaip apsisaugoti nuo apsinuodijimo anglies monoksidu

Remiantis iniciatyva užkirsti kelią apsinuodijimui anglies monoksidu, šios priemonės padeda apsisaugoti nuo kvėpavimo takų nuodų:

  • Reguliariai prižiūrėkite šildytuvus, dujinius ir momentinius vandens šildytuvus.
  • Dūmtraukio šluotos turėtų reguliariai tikrinti.
  • Niekada nenaudokite medžio anglies grotelių ar vidaus krosnies šildytuvų savo bute ar garaže.
  • Virtuvėje naudokite ventiliacijos gaubtus, o ne išmetimo gaubtus.
  • Nenaudokite dujų katilo ir išmetimo gaubto tuo pačiu metu.
  • Įrenkite namuose patikrintus anglies monoksido detektorius.

(vb)

Informacija apie autorius ir šaltinius



Vaizdo įrašas: MBC경남 뉴스데스크 2016 12 16 일산화탄소 중독..안전점검 꼭 (Gegužė 2022).